Jūs lietojat novecojušu pārlūkprogrammu, lapas funkcionalitāte var nedarboties. Mēs iesakām atjaunot Jūsu pārluprogrammu.

Saturs turpināsies pēc reklāmas

Interesantas lietas, ko par mums var pastāstīt tiešsaistes meklējumu vēsture

Interneta meklējumu vēsture. Foto:Peter Olexa, Pexels.com

Interneta meklējumu vēsture. Foto:Peter Olexa, Pexels.com

Šodien meklēšanas vēsture internetā ir viens no uzskatāmākajiem sabiedriskās domas rādītājiem, kas atspoguļo gan mūsu patiesās vēlmes un vajadzības, gan veidus, kā mēs patērējam informāciju. Tehnoloģiju uzņēmuma Huawei izstrādātās meklētājprogrammas Petal Search aizvadītā gada lietošanas analīze atklāj 6 galvenās tendences, kas raksturo lietotāju intereses un izmaiņas mūsdienu globalizētajā pasaulē.

1. Atdzimst ceļošana un tūrisms

Pēc gara klusuma brīža un pandēmijas ierobežojumiem stabila globālā atveseļošanās atkal pavēra iespējas drošai ceļošanai. Ilgas pēc ceļošanas īpaši varēja novērot meklētājprogrammas Petal Search izmantošanas analīzē, kur būtiski pieauga ar ceļošanu saistītu meklējumu skaits un lietotnes sadaļas "Ceļojumi" apmeklējumi 2022.gadā, salīdzinot ar iepriekšējo gadu, pieauga četras reizes. Kopumā lietotāji visbiežāk meklēja informāciju par naktsmītnēm (40%), kam sekoja lidojumi (30%) un informācija par pilsētu galamērķiem (23%).

2. Iepirkšanās tiešsaistē aktualitāti nezaudē

Salīdzinoši daudz pircēju tikai pirms pāris gadiem veica savus pirmos pirkumus internetā, taču tagad iepirkšanās dažādās interneta platformās ir kļuvusi par teju jauno realitāti. Neraugoties uz ierobežojumu atcelšanu un atgriešanos pie ierastās klātienes iepirkšanās, e-komercijas slavas gājiens vēl nebūt nav beidzies. Laika posmā no vasaras izpārdošanām līdz Melnās piektdienas atlaižu kampaņām lietotāji ir pavadījuši vairāk laika, iepērkoties tiešsaistē, nekā tradicionālajos klātienes veikalos.

Aizvadītajā gadā vien ar Huawei meklēšanas platformas starpniecību veikto pirkumu skaits palielinājās par 200%, un populārākās iepirkšanās kategorijas bija mode, elektronika, sports, skaistumkopšana un aktīvā atpūta, kas atspoguļo lietotāju vēlmi dzīvot veselīgāk un arī ērtāk, pakārtojot iepirkšanos atbilstoši savam laika grafikam un atrašanās vietai - nevis otrādi.

3. Futbola fanus pārņem pasaules kausa drudzis

2022.gads noslēdzās ar ilgi gaidītās Pasaules kausa izcīņas sezonas sākumu, kas skatītājus visā pasaulē pārsteidza ar aizraujošiem mirkļiem un dramatiskām uzvarām. Lai dzīvotu līdzi dinamiskajiem sezonas pavērsieniem, līdzjutēji nemitīgi turēja roku uz pulsa un, izmantojot meklētājprogrammas, sekoja pasaules kausa jaunumiem tiešsaistē, lai nodrošinātu nepārtrauktu informācijas plūsmu.

Aizvadītajā gadā gandrīz miljons Petal Search lietotāju meklēja informāciju par spēļu statistiku un rezultātiem, futbolistiem, spēļu jaunumiem un video no karstākajiem spēļu momentiem.

4. Cilvēki vēlas uzzināt vairāk

Salīdzinot ar citiem gadiem, pērn bija vērojama pieaugoša apetīte pēc jaunumiem, par ko liecina arī statistikas dati - vairāk nekā puse Petal Search lietotāju Eiropā lasīja ziņas katru dienu, šai nodarbei veltot vidēji 10 minūtes laika. Pēdējo gadu notikumi sabiedrībā ir raisījuši īpašu interesi par aktualitātēm pasaulē un arī tepat Latvijā, mudinot cilvēkus izmantot dažādas meklētājprogrammas, lai par jaunākajām ziņām vienmēr uzzinātu pirmie.

5. Viena lietotne visam

Statistikas dati liecina, ka aizvadītajā gadā visbiežāk izmantotie tiešaistes rīki bija vārdnīca, tulkotājs un laika ziņas. Tā vietā, lai piekļūtu tai pašai informācijai, izmantojot, piemēram, atsevišķi lejupielādējamas tālruņa lietotnes, lietotāji labprātāk atbildes uz sev interesējošiem jautājumiem lūkoja meklētājprogrammās, kas sniedz ātras atbildes uz ikdienā meklētajām tēmām, piemēram, "vai rīt līs" vai "kā sauc autobusa pieturu franču valodā".

6. Jauni meklēšanas paņēmieni

Pateicoties jaunajām tehnoloģijām un interaktīvām viedtālruņu funkcijām, populāri kļūst iepriekš nebijuši informācijas meklēšanas paņēmieni, piemēram, aizvadītajā gadā ar mākslīgo intelektu aprīkotā attēlu meklēšana ātri kļuva populāra lietotāju vidū. Uzņemot produktu fotogrāfijas ar viedtālruņa kameru un ievietojot tās meklētājā, lietotāji var viegli piekļūt informācijai par konkrēto produktu un ieteikumiem, lai atvieglotu tā lietošanu. Šī tendence īpaši vērojama arī Petal Search, kurā vizuālās meklēšanas funkcijas izmantošana 2022.gadā salīdzinājumā ar 2021.gadu pieauga par 20%.

Pieaugot viedo mājas ierīču popularitātei, mūsdienās daudzās mājsaimniecībās arvien biežāk sastopamas ir arī ar balsi vadāmas digitālās funkcijas un mākslīgā intelekta asistenti. Arī viedtālruņos balss komanda lietotāju vidū ir kļuvusi par normu un pat izmantošanas ziņā pārspējusi balss vadību viedās mājas ierīcēs. 2022.gadā Petal Search lietotnē ceturkšņa laikā balss meklēšanas izmantošana palielinājās par 16%, un visticamāk šī tendence kļūs arvien populārāka arī turpmākajos gados.

Interesanti:

Katrīnes Saulietes meita noterējusi bargu naudu interneta spēlītēm

Kivičam no telefona nozagta pikanta fotogrāfija


Interneta meklējumu vēsture. Foto:Peter Olexa, Pexels.com

Interneta meklējumu vēsture. Foto:Peter Olexa, Pexels.com

Šī raksta tēmas
Saturs turpināsies pēc reklāmas
Saturs turpināsies pēc reklāmas

Tev varētu patikt

Ielādējam...

Loading...
Loading...
Loading...
Loading...
Saturs turpināsies pēc reklāmas