Jūs lietojat novecojušu pārlūkprogrammu, lapas funkcionalitāte var nedarboties. Mēs iesakām atjaunot Jūsu pārluprogrammu.

Saturs turpināsies pēc reklāmas

Izpārdota produkcija 2 dienu laikā un risks, kas attaisnojās par 200%: SPIKE veiksmes stāsts

Meikapa un kosmētikas zīmols SPIKE ir reāls piemērs tam, ka centība, zināšanas un apdomāts risks atmaksājas. To radījusi Anete Spīķe, vizāžiste ar vairāk nekā 20 gadu pieredzi, un ar viņu aizvadījām sarunu, lai noskaidrotu, kā vienlaicīgi būt veiksmīgai uzņēmējdarbībā un darīt to, kas sagādā patiesu prieku.

Pastāsti – kur meklējams SPIKE zīmola aizsākums?

Nosaukums radies ir no mana uzvārda – esmu Anete Spīķe. Protams, kad braucam uz ārzemēm, Ī un Ķ pazūd, un paliek SPIKE. Ārzemēs mūs sauc par SPIKE Family, kas man ļoti patīk, un tā nonācām pie nosaukuma. Tas precīzi raksturo arī mani, jo esmu ar visai asu raksturu un centību tajā, ko daru, kā arī vienmēr virzos uz augšu.

Pats zīmols radās, jo gandrīz 20 gadus strādāju par vizāžistu, un sāku pamanīt, ka Latvijā ļoti trūkst konkrētas lietas, kas apmierinātu manas vajadzības. Daudz labu produktu bija Krievijā, bet arī laikā, kad tos vēl varēja pasūtīt, process bija sarežģīts, un cenas – neadekvātas. Nolēmu, ka vēlos radīt pati savas otas. Intensīvi sāku par to domāt un meklēt informāciju, bet neko nopietnu neatradu. Tad kādā dienā Instagram spamā, dzēšot vēstules, apstājos pie vārda Brushes (otas – no angļu valodas). Sāku pētīt un sapratu, ka mani ir uzrunājuši ražotāji, kuri piedāvāja iegādāties labas kvalitātes otas, vai radīt pašai savas. Sākumā domāju, ka tas ir spams, bet noriskēju un pasūtīju testerus 500 eiro vērtībā, un tie bija ļoti labi.

Pēc tam, kad sākām izstrādāt manus komplektus, bija vajadzīgi divi gadi, līdz nonācām pie tādas formas un materiāliem, kādus vēlos. Paralēli ienāca prātā doma par citiem produktiem. Starp citu, es kļuvu par vizāžisti, jo man vairāk patika paši produkti, nevis meikapa uzklāšana cilvēkiem. Skolas laikā pēc stundām gāju uz pirmo Drogas veikalu, kas atradās uz Krišjāņa Valdemāra ielas – taustīju acu ēnas un citus produktus, pētīju to faktūras, un tas šķita tik aizraujoši!

Likās, ka pašai radīt kosmētiku būs sarežģīti, tāpēc nolēmu uzrunāt zīmolu Gusto, kuri man kā blogerei atsūtīja PR paciņu produkcijas izmēģināšanai. Viņi piekrita sadarbībai, un mēs sākām izstrādāt formulu. Tas aizņēma gandrīz gadu, un rezultātā tapa Diamond Glow un Diamond Skin – ķermeņa mirdzums, ko mēdz saukt arī par šķidrajām zeķubiksēm. Tā kā man ir augstas prasības, formulas izveide bija sarežģīta. Ražotnē centos visam sekot līdzi, un nostrādāja arī manas zināšanas, lai radītu perfektu rezultātu.

Kāpēc izlēmi iet tieši šādu karjeras ceļu?

Kā jau minēju, lielu lomu nospēlēja tas, ka man tik ļoti patīk produkti, un man pret tiem ir augsti standarti. Vēlējos aizpildīt šo Latvijā iztrūkstošo nišu, radot maksimāli dabīgus un pēc iespējas augstākas kvalitātes produktus par pieņemamu cenu. Jāpiebilst, ka esmu mazs uzņēmums, tāpēc pagaidām varu atļauties piedāvāt esošās cenas. Ja šādas kvalitātes un sastāva produktu ražotu kāds populārs modes nams, tā cena būtu vairākas reizes dārgāka.

Kas tevi motivē un aizrauj darboties pašai ar savu zīmolu?

Mani motivē cilvēki, kuri lieto manus produktus. Protams, ir patīkami radīt produktu, kas tevi apmierina. Bet, kad esi izveidojis ko tādu, ko izpērk pāris dienu laikā un cilvēki paši savā starpā šo produktu viens otram iesaka un stāsta, ka tas ir labākais, ko viņi jebkad lietojuši – ir tik lieliska sajūta! Tas motivē darīt vēl un vēl. Man arī ļoti patīk radīšanas process. Un ir milzīgs prieks saņemt atsauksmes, kurās cilvēki ir stāvā sajūsmā par produkciju, kuru rotā tavs uzvārds.

Kāda ir tava ikdiena, esot šajā nozarē?

Ņemot vērā, ka esmu ne tikai zīmola vadītāja, bet arī divu bērnu mamma, sieva un blogere – ļoti, ļoti dinamiska! Esmu nemitīgā rotācijā, un nekad nevaru pateikt, kad būšu brīva. Neesmu gluži rīta cilvēks, bet darbus dažreiz pabeidzu divos naktī. Tam visam bonusā bieži tieku uzaicināta uz dažādiem pasākumiem gan kā zīmola vadītāja, gan kā blogere. Taču tas ir patiešām aizraujoši – citādu dzīvi es nevaru iedomāties, un man noteikti nederētu monotons darbs no deviņiem rītā līdz sešiem vakarā. Vienveidība mani nogurdinātu – man ir nepieciešams radošums un mainība.

Varbūt saistībā ar savu zīmolu esi piedzīvojusi kādus īpašus mirkļus, ar kuriem vēlies padalīties?

Viens no īpašākajiem brīžiem bija jau pieminētā pirmās produkcijas izpirkšana divu dienu laikā – es raudāju no prieka! Tās izstrādā biju ieguldījuši ļoti daudz – gan ilgākā laika periodā veidotos uzkrājumus, gan laiku. Turklāt sajūsma vairāk ir nevis par to, ka neesmu zaudējusi finanses; es vairāk baidījos, ka cilvēkiem nepatiks manis radītais. Bet, kad pirmais produkts pāris dienu laikā tiek pilnībā izpārdots, tu saproti – OK, man viss sanāca, un risks ir atmaksājies par 200%. Taču katru reizi, kad radi ko jaunu, prieks ir neaprakstāms.

Ja arī tu vēlies iegādāties augstvērtīgo SPIKE produkciju, apmeklē internetveikalu www.spike.lv – tajā atradīsi visus produktus ar detalizētiem aprakstiem un fotogrāfijām. Tam bonusā – ātra piegāde tev ērtākajā veidā!

Anete Spīķe. Foto: Liāna Brūvere

Šī raksta tēmas
Saturs turpināsies pēc reklāmas
Saturs turpināsies pēc reklāmas

Tev varētu patikt

Ielādējam...

Loading...
Loading...
Loading...
Loading...
Saturs turpināsies pēc reklāmas