Foto: freepik
Izmaiņas gaisa temperatūrā un mitrie ziemas laikapstākļi, tāpat kā braukšanas paradumi, būtiski ietekmē automašīnas dzinēja darbu, tādēļ mūsu kā autovadītāju pamatuzdevums ir laicīgi nomainīt svarīgāko sastāvdaļu – motoreļļu. Speciālisti iesaka motoreļļu mainīt laicīgi, vēlams pirms kārtīgas ziemas iestāšanās.
Gadījumā, ja līdz noteiktam mainīšanas intervālam trūkst pāris tūkstoši kilometru, motoreļļu būtu vērts nomainīt ātrāk, jo var gadīties tā, ka maksimālo robežu sasniegsi tieši stindzinošā aukstumā, kad ne tikai automašīnu būs grūti iedarbināt, bet arī tiks patērēta degviela to uzsildot.
Motoreļļas kvalitāti ietekmējošie faktori
"Total Energies" eksperts atgādina, ka motoreļļas kvalitāti ietekmē vairāki faktori. Mūsdienu eļļa ļauj nobraukt vairāk kilometru to nemainot, kas ir saistīts gan ar ekonomiju, gan arī ar ekoloģiju. Taču katrs ražotājs transportlīdzekļa rokasgrāmatā norāda, ka tas attiecas uz normāliem ekspluatācijas apstākļiem, piemēram, vienmērīgai braukšanai pa šoseju. Savukārt smagos darba apstākļos šis nobraukuma intervāls līdz eļļas maiņai ir jāsaīsina. Tāpat ir nelabvēlīgi braukt nelielus attālumus vai stāvēt sastrēgumos, kas neļauj eļļai pareizi uzsilt, tādējādi aktivizējot piedevas un iztvaikojot degvielu.
Dažādi ražotāji var norādīt atšķirīgus motoreļļas mainīšanas intervālus, taču viens no populārākajiem ir ik pēc 10 000 km vai reizi gadā, atkarībā no tā, kurš faktors iestājas ātrāk. Daļai automašīnu minētais cipars mēdz būt mazāks - 7000 km, bet jaunākas paaudzes automašīnām lielāks - 15 000 km.
"Ja bieži tiek veikti garāki braucieni, tad spēkratam netiek radīta liela slodze un, dzinējam iesilstot, motoreļļas mainīšanas intervāls var pagarināties. Savukārt, ja pārvietojaties lielākoties pilsētā, braucat tikai īsus attālumus un jūsu dzinējs nepaspēj attiecīgi iesilt, tad eļļu nāksies mainīt ātrāk," skaidro Andžejs Hušatinskis (Andrzej Husiatyński), "Total Polska" tehniskās nodaļas vadītājs.
Visu nosaka krāsa
Galvenā pazīme, kad motoreļļa vairs pienācīgi nepilda savas funkcijas, ir eļļas krāsa un neierasts automašīnas dzinēja darbs.
"Eļļas krāsai ir jābūt gaiši brūnai vai melnai, bez jebkādiem nogulsnējumiem. Ja eļļa ir bālgana, pieļaujams, ka tā ir sajaukusies ar dzesēšanas šķidrumu. Jāņem vērā, ka dažādu ražotāju produkta krāsa sākumā var būt tumšāka, īpaši ar dīzeļdegvielu darbināmos dzinējos - motoreļļa uzreiz paliek melna, un tas ir normāli. Tomēr, ja rodas šaubas, vienmēr labāk vadīties atbilstoši pēc ražotāja norādījumiem", norāda "TotalEnergies" pārstāvis.
Foto: freepik