"Latvijas pasta" pakomāts. Foto: Publicitātes
VAS "Latvijas pasts" šogad gandrīz dubultojis kompānijas pakomātu skaitu - no 220 līdz vairāk nekā 420 pakomātiem, norāda "Latvijas pasta" valdes priekšsēdētāja pienākumu izpildītājs Andris Puriņš.
Puriņš atzīmēja, ka "Latvijas pasta" zilie pakomāti patlaban atrodas visās Latvijas pilsētās, izņemot Valdemārpili, kur kompānija pakomātu novietos nākamgad.
Šogad uzņēmums visus ārtelpu pakomātus arī aprīkojis ar atsevišķu nodalījumu vēstuļu nosūtīšanai.
Puriņš atzina, ka 2024.gads kopumā ir uzskatāms par transformācijas un atspēriena posmu, kas iezīmējās ar lielām pārmaiņām un investīcijām "Latvijas pasta" izaugsmē, lai palielinātu uzņēmuma konkurētspēju.
Šogad uzņēmums sāka sadarbību ar Lietuvas valsts pasta kompāniju "Lietuvos paštas", lai "Latvijas pasta" klienti varētu noformēt sūtījumus uz kaimiņvalstīm. Tādējādi patlaban iedzīvotāji, izvēloties "Latvijas pastu", var sūtīt pakas uz 378 "Unisend" pakomātiem Lietuvā un 92 - Igaunijā.
Paralēli uzņēmums šogad saglabāja maksimāli plašu pasta nodaļu pārklājumu Latvijā un izstrādāja ilgtspējīgu pasta nodaļu konceptu, kur īpaša uzmanība ir veltīta vides pieejamībai, informēja Puriņš.
"Paredzēts, ka pirmās jaunā koncepta pasta nodaļas atklāsim 2025.gada sākumā. Vienlaikus piekļuves jautājumus risinām ar pasta nodaļu pārcelšanu uz telpām tirdzniecības centros vai kopīgā vietā ar pašvaldību funkcijām, piemēram, Brocēnu Tūrisma informācijas punktā," skaidroja Puriņš.
Komentējot loģistikas un pārvadājumu nozares tendences, Puriņš norādīja, ka tendences tradicionālo pasta pakalpojumu segmentā šogad ir līdzīgas kā iepriekšējos gados, jo samazinās nosūtīto vēstuļu skaits, kā arī abonēto preses izdevumu apmērs, ko piegādā uz mājām vai birojiem.
"Savukārt nozares virzītājspēks šogad bija paku sūtījumi. Novērojam, ka to saņēmēji - Latvijas un starptautisko interneta veikalu klienti - proporcionāli aizvien vairāk izvēlas piegādes pakomātos, tā vietā, lai sūtījumus saņemtu mājās no kurjeriem," komentēja Puriņš.
Tāpat viņš minēja, ka šogad novērojama sīva konkurence starp pasta un loģistikas uzņēmumiem Baltijas tirgū, norādot, ka visticamākais izaugsmes potenciāls reģionā ir tirgus daļu pārdale.
"Vienlaikus globāli notiek tirgus pārdale starp lielākajām e-komercijas platformām - "AliExpress", "Temu", "Shein" un citiem, kā arī noteiktu platformu konsolidācija. Gan "Latvijas pastam", gan uzņēmuma konkurentiem ļoti svarīga ir sadarbība ar šiem tirgus līderiem," viņš uzsvēra.
Puriņš informēja, ka "Latvijas pasta" pakomātu tīklā sūtījumu apmērs šogad 11 mēnešos palielinājās par vairāk nekā 45%, salīdzinot ar attiecīgo periodu pērn. Tikmēr tranzīta plūsmā šogad sūtījumu apmērs uz Ukrainu pieauga par aptuveni 40%.
Jau ziņots, ka "Latvijas pasta" apgrozījums pagājušajā gadā bija 108,269 miljoni eiro, kas ir par 8,3% vairāk nekā 2022.gadā, savukārt uzņēmuma peļņa samazinājās 4,1 reizi - līdz 538 646 eiro.
"Latvijas pasts" nodrošina pasta pakalpojumu pieejamību visā Latvijas teritorijā. Uzņēmums nodrošina iekšzemes un starptautiskās piegādēs, sākot ar e-komercijas un paku sūtījumiem līdz presei, vēstuļu korespondencei un personalizētiem loģistikas risinājumiem. "Latvijas pasts" ir valstij pilnībā piederošs uzņēmums, kurā strādā apmēram 2200 darbinieku.
"Latvijas pasta" pakomāts. Foto: Publicitātes