Lietuva. Foto: "Unsplash"
Lietuvas autoceļu finansējumam nākamgad būtu nepieciešami vēl 1,3 miljardi eiro, lai sasniegtu visefektīvākos ceļu uzturēšanas mērķus, paziņoja Lietuvas satiksmes ministrs Marjus Skuodis.
Prezidenta Gitana Nausēdas organizētajā Reģionu forumā ministrs atzina, ka, saglabājoties pašreizējam finansējuma līmenim, daļu sliktā stāvoklī esošo ceļu autoceļu nevarēs saremontēt pat nākamo 3-5 gadu laikā. Viņš piebilda, ka finansējuma trūkums skar arī tiltu un viaduktu uzturēšanu.
Ministra aplēses liecina, ka visu nepieciešamo ceļa remontu veikšanai būtu nepieciešami 6,5 miljardi eiro. Viņš piebilda, ka ceļu remontu finansējuma vajadzības ir veidojušās pakāpeniski, jo pieejamais finansējums bijis jānovirza vienlaikus vairākām jomām, arī ceļu tīkla attīstīšanai.
Skuodis paziņoja, ka vissliktākajā stāvoklī esošo tiltu un viaduktu remontam būtu nepieciešami 590 miljoni eiro, kamēr tiltu un viaduktu remontam līdz apmierinošam līmenim būtu nepieciešams viens miljards eiro. Pašlaik Lietuvā kritiskā stāvoklī ir 109 tilti.
"Situācija ir objektīva, beidzies derīguma termiņš, tilti un viadukti vairs nespēj izturēt slodzi, nemaz nerunājot par militārās mobilitātes prasībām," viņš klāstīja.
Ministrs forumā prezentēja iespējamos avotus ceļu uzturēšanas finansējumam, ko varētu izmantot 2025.-2028.gadā. Ja tiktu izmantoti visi pieejamie līdzekļi, papildu finansējums gadā sasniegtu divus miljardus eiro, viņš teica.
Kā iespējamos papildu finansējuma avotus Skuodis nosauca akcīzes nodokli degvielai, daļu no elektroniskās vinjetes nodevām, nodevu plānus un aizņēmuma līdzekļus.
Šogad Lietuvas budžetā autoceļiem atvēlēti 872 miljoni eiro.
Lietuva. Foto: "Unsplash"