Jūs lietojat novecojušu pārlūkprogrammu, lapas funkcionalitāte var nedarboties. Mēs iesakām atjaunot Jūsu pārluprogrammu.

Saturs turpināsies pēc reklāmas

"Longo" dibinātājs: EURIBOR likmes samazināšanās paaugstinās pieprasījumu pēc lietotām automašīnām

Lietotas automašīnas. Foto: Evija Trifanova/LETA

Lietotas automašīnas. Foto: Evija Trifanova/LETA

Nesen izskanējušās ziņas par iespējamu EURIBOR likmes samazināšanu ļauj domāt, ka 2024.gada otrajā pusgadā ekonomika iesils. Īpašs pieaugums gaidāms lietoto automašīnu segmentā - tas vienmēr ļoti izteikti reaģē uz jebkurām izmaiņām kreditēšanas jomā un ir vairākas reizes lielāks nekā jauno auto segments. "Ekonomisti jau fiksē darījumu palielināšanos nekustamo īpašumu jomā, īpaši iepriecinoša ir interese jauniešu (20-30 gadi) vidū. Lietotu automašīnu tirgus tam seko, un šā gada otrajā pusgadā mēs gaidām tirgus aktivizēšanos," komentē Edgars Cērps, Baltijā lielākā lietotu automobiļu tirgotāja "Longo Group" dibinātājs.

Pēc eksperta teiktā, augstā inflācija eirozonā un EURIBOR likmju samazināšanās kompleksi stimulē lietotu automobiļu tirgu šādu iemeslu dēļ:

1. Augstas inflācijas ietekme: jaunu un lietotu automašīnu cenas aug gan tādēļ, ka palielinās rezerves daļu un tehniskās apkalpošanas cenas, gan arī tādēļ, ka pieaug kopējie uzņēmējdarbības izdevumi. Turklāt cilvēki ilgāk "pietur" savus auto, tas samazina piedāvājumu skaitu tirgū un vēl vairāk palielina cenas.

2. Pirktspējas samazināšanās: inflācija samazina iedzīvotāju reālos ienākumus, kas automātiski "pagriež" tirgu prom no jaunām mašīnām, kas kļūst vēl mazāk pieejamas. "Samazinoties pirktspējai, pieprasījums novirzās uz modeļiem, kas maksā mazāk.. Mēs, "Longo Group", to novērojam visu trīs Baltijas valstu tirgos," piebilst Cērps.

3. EURIBOR likmes samazināšanās ietekme: patērētājiem, pārorientējoties uz lietotām mašīnām, EURIBOR likmes samazināšanās padara autokredītus pieejamākus. Tas var stimulēt pieprasījumu pēc lietotiem auto, jo ikmēneša kredītu maksājumi kļūst pieņemamāki daudz plašākam cilvēku lokam.

"Longo Group" dibinātājs skaidro, ka zemākas procentu likmes teorētiski var stimulēt jaunu automašīnu pārdošanas pieaugumu, taču Latvijas tirgum tas nav raksturīgi - mums ir viens no vecākajiem autoparkiem Eiropā, vidējais automašīnas vecums ir aptuveni 14 gadu. Tas liecina par iedzīvotāju zemu pirktspēju, tādēļ arī īpaši privātpersonasi ir piesardzīgas un diezin vai skries uz autosaloniem iegādāties jaunas mašīnas.

Neskatoties uz inflāciju, EURIBOR likmes samazināšanās ļoti pozitīvi ietekmē pieprasījumu pēc lietotiem automobiļiem, jo cilvēki cenšas atrast visizdevīgākos nosacījumus personiskā transporta iegādei.

Inflācija apvienojumā ar EURIBOR samazināšanos un ekonomisko nenoteiktību rada situāciju, kuru mēs redzam: pircēji aizvien biežāk izvēlas lētākus un ekonomiskākus lietotus auto, lai samazinātu izdevumus un izvairītos no lielām kredītsaistībām. Tādējādi augstā inflācija veicinās lietotu automobiļu cenu pieaugumu, bet EURIBOR likmes samazināšanās var uzturēt pieprasījumu pieejamāku kredītu dēļ.

"Longo" pārstāvis prognozē, ka tuvākajā laikā būs populāri tādi zīmoli kā "Toyota" (īpaši modeļi "Corolla" un "Yaris") un "Honda" (piemēram, "Civic" un "CR-V"), kā arī kompaktklases modeļi, kuri ir pieprasīti jauniešu un iesācēju vidū - "Volkswagen Golf", "Ford Focus" un "Škoda Octavia". Tādējādi Latvijā vairāk tiks pirkti tādi modeļi, kuri ir ekonomiski, uzticami, demonstrē labu cenas un kvalitātes attiecību, kā arī kompaktklases auto un krosoveriem.

Lietotas automašīnas. Foto: Evija Trifanova/LETA

Lietotas automašīnas. Foto: Evija Trifanova/LETA

Šī raksta tēmas
Saturs turpināsies pēc reklāmas
Saturs turpināsies pēc reklāmas

Tev varētu patikt

Ielādējam...

Loading...
Loading...
Loading...
Loading...
Saturs turpināsies pēc reklāmas