Jūs lietojat novecojušu pārlūkprogrammu, lapas funkcionalitāte var nedarboties. Mēs iesakām atjaunot Jūsu pārluprogrammu.

Saturs turpināsies pēc reklāmas

Maršrutos, kur kursē novecojušie padomju laika dīzeļvilcieni, varētu atvērt pasažieru pārvadājumu tirgu

Dīzeļvilciens. Foto: Evija Trifanova/LETA

Dīzeļvilciens. Foto: Evija Trifanova/LETA

Lai nodrošinātu dzelzceļa pasažieru satiksmi neelektrificētajās zonās, kur patlaban kursē novecojušie padomju laika dīzeļvilcieni, konkurencei varētu tikt atvērts Latvijas iekšzemes dzelzceļa pārvadājumu tirgus, liecina Satiksmes ministrijas (SM) sniegtā informācija.

SM meklēs risinājumus dzelzceļa satiksmes nodrošināšanai neelektrificētās zonās, jo bezemisijas jeb BEMU vilcienu projekts nav īstenojams atbilstoši Atveseļošanās fonda (AF) nosacījumiem, aģentūrai LETA pavēstīja ministrijā.

Viens no iespējamajiem risinājumiem varētu būt sadarbības paplašināšana dzelzceļa pārvadājumu jomā ar citām Baltijas valstīm.

SM uzsver, ka ritošā sastāva pieejamības jautājumi neelektrificētajās zonās tiks risināti kopsakarībā ar iekšzemes dzelzceļa pārvadājumu tirgus atvēršanu konkurencei, izvērtējot tirgus atvēršanas scenārijus un dzelzceļa ritošā sastāva nodrošinājuma modeļus.

Tāpat šī brīža prioritāte esot nodrošināt esošo dzelzceļa platformu un staciju modernizāciju, lai iedzīvotāji, pārvietojoties ar jaunajiem elektrovilcieniem, pilnībā varētu izmantot ērtības.

SM rosina BEMU vilcienu projektu pārtraukt, pieejamos Eiropas Savienības (ES) fondu līdzekļus novirzot projektiem dzelzceļa nozarē ar augstāku gatavības pakāpi.

Gala lēmumu attiecībā uz BEMU vilcieniem pieņems, valdībai apstiprinot SM pārziņā esošā ES fondu finansējuma pārdali un saņemot oficiālu apstiprinājumu no Eiropas Komisijas (EK).

Pozitīva Ministru kabineta lēmuma un EK apstiprinājuma gadījumā BEMU projekts tiks pārtraukts, pieejamos līdzekļus novirzot atbilstoši SM izstrādātajā informatīvajā ziņojumā norādītajiem mērķiem un aktivitātēm.

SM sagatavotajā informatīvajā ziņojumā par Latvijas dzelzceļa tīkla attīstību 2021.-2027.gada ES daudzgadu budžeta periodā ir izklāstīti SM priekšlikumi esošā dzelzceļa tīkla un "Rail Baltica" projekta turpmākai integrētai attīstībai.

Pārvērtējot BEMU programmu, SM ir secinājusi, ka piedāvātie risinājumi bez būtiskām papildu investīcijām elektrifikācijas infrastruktūrā nav optimāli satiksmes organizācijai tālajos maršrutos - Daugavpils, Rēzekne, Zilupe un Liepāja.

Iepriekš Autotransporta direkcijā (ATD) informēja, ka BEMU vilcienu iegādes iepirkumā turpina vērtēt personu apvienības "Škoda Transportation - Škoda Vagonka" ("Škoda") piedāvājumu.

Dīzeļvilciens. Foto: Evija Trifanova/LETA

Dīzeļvilciens. Foto: Evija Trifanova/LETA

Saturs turpināsies pēc reklāmas
Saturs turpināsies pēc reklāmas

Tev varētu patikt

Ielādējam...

Loading...
Loading...
Loading...
Loading...
Saturs turpināsies pēc reklāmas