Šoseja. Foto: Lauris Nagliņš/LETA
Transportlīdzekļu īpašnieku obligātās civiltiesiskās atbildības (OCTA) apdrošināšanā risku izvērtēšanas sistēmu "Bonus-malus" no 1.augusta aizstās apdrošināšanas datu vēsture, ceturtdien preses konferencē sacīja Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja (LTAB) valdes priekšsēdētājs Jānis Abāšins.
Viņš informēja, ka augustā beigs darboties esošā "Bonus-malus" sistēma, transformējot to uz centralizētu apdrošināšanas vēstures datu sniegšanas servisu bez sarežģītiem algoritmiem un formulām, kas padarīja līdzšinējo sistēmu grūti uztveramu. Tas tiek darīts, arī lai atvieglotu informācijas apmaiņu starp Zaļās kartes sistēmas dalībvalstīm.
LTAB Informācijas tehnoloģiju (IT) daļas vadītājs Agris Dauksts skaidroja, ka, vērtējot klientu riskus, apdrošinātāji joprojām ņems vērā transportlīdzekļa īpašnieka vai reģistrētā turētāja apdrošināšanas vēsturi, kas ietver līdzšinējo apdrošināšanas gadījumu un apdrošināšanas dienu skaitu rādītājus, kā arī citus kritērijus/riska faktorus, kuri ir katra apdrošinātāja ziņā, piemēram, datus par transportlīdzekļa īpašnieka soda punktiem, transportlīdzekļa izmantošanas mērķi un vietu un tamlīdzīgi.
Personas apdrošināšanas vēsturē tiks apkopoti dati kopš 2004.gada 1.maija, kamēr "Bonus-malus" sistēma apkopoja datus par pēdējiem 11 gadiem. Tāpat apdrošināšanas dati automātiski atjaunosies katru dienu nevis 15.septembra naktī kā esošajā sistēmā.
Dati bez maksas būs pieejami LTAB tīmekļa vietnē "www.ltab.lv"; un LTAB OCTA lietotnē visiem transportlīdzekļa īpašniekiem vai reģistrētajiem turētājiem.
Abāšins skaidroja, ka Latvijā šobrīd pastāvošā "Bonus-malus" sistēma ir balstīta uz komplicētiem algoritmiem un formulām, kas padara to grūti uztveramu. Līdz ar "Bonus-malus" sistēmas transformāciju, apdrošināšanas vēstures datu atspoguļošana tiks īstenota vienkāršā un saprotamā veidā - tiks atspoguļots apdrošināšanas dienu un izraisīto apdrošināšanas gadījumu skaits kopš 2004.gada 1.maija par visiem transportlīdzekļiem, kuriem persona būs reģistrēta kā īpašnieks vai turētājs.
Viņš arī sacīja, ka "Bonus-malus" sistēmas reorganizācija neietekmēs to, kā apdrošinātāji noteiks apdrošināšanas prēmijas jeb polises cenu, jo, tāpat kā līdz šim, katrs apdrošinātājs patstāvīgi vērtēs klienta apdrošināšanas risku un noteiks apdrošināšanas prēmijas apmēru.
LTAB nodrošina OCTA apdrošināšanas sistēmas darbību valstī.
Šoseja. Foto: Lauris Nagliņš/LETA