Jūs lietojat novecojušu pārlūkprogrammu, lapas funkcionalitāte var nedarboties. Mēs iesakām atjaunot Jūsu pārluprogrammu.

Saturs turpināsies pēc reklāmas

Pasažieru iekāpšana sabiedriskajā transportā no 1. februāra notiks tikai pa priekšējām durvīm. Ko par to domā "Twitter"?

Sabiedriskais transports. Foto: Zane Bitere/LETA

Sabiedriskais transports. Foto: Zane Bitere/LETA

No 1. februāra 19 sabiedriskā transporta maršrutos - 13., 20. un 34. trolejbusa maršrutā, kā arī 10., 12., 18., 20., 28., 29., 33., 34., 38., 39., 43., 47., 54., 57., 60. un 63. autobusa maršrutā - tiek atjaunota kārtība, kura paredz, ka pasažieru iekāpšana sabiedriskā transporta līdzeklī notiek tikai pa priekšējām durvīm, bet izkāpšana pa vidējām un aizmugures durvīm.

Brauciens šo maršrutu transportlīdzekļos jāreģistrē pie vadītāja konsoles. Savukārt pasažieriem, kuri braucienu apmaksā ar Koda biļetes lietoti, brauciens jāapmaksā jau kāpjot transporta līdzeklī un vadītājam jāuzrāda tālrunī redzamais brauciena maksas apstiprinājums. Tādejādi vadītājs sekos līdzi, lai visi pasažieri veiktu reģistrāciju un samaksātu par braucienu. Pasažieriem ar bērnu ratiem un cilvēkiem ratiņkrēslos iekāpšanas kārtība nemainās un notiek pa vidējām durvīm.

Šādas kārtības mērķis ir mainīt pasažieru paradumus tā, lai tie reģistrētu katru braucienu un samazinātu bezbiļetnieku skaitu. Tāpat ar šādu kārtību iespējams ierobežot to personu skaitu, kuri sabiedriskajā transportā pārvietojas smērējošā vai smakojošā apģērbā.

Projekts, kura laikā iekāpšana sabiedriskā transporta līdzekļos notiek pa priekšējām durvīm, tika uzsākts 2019. gada vasarā ar mērķi palielināt braucienu reģistrāciju daudzumu par 15%, taču rezultāti liecināja, ka reģistrēto braucienu skaits projektā iesaistītajos maršrutos palielinājās par vairāk nekā 20%.

Ko par to domā “Twitter”?

Kādam lietotājam ar segvārdu @esirkurlaiszakic bija daudz jautājumu par jauno kārtību.

"Kas notika - atbrīvojāt visus kontrolierus? Šoferim būs piemaksa par to, ka viņam papildus būs uzgrūzts papildus pienākums - jāplēšas ar biļešu uzrādītājiem/neuzrādītajiem?"

“Rīgas satiksme” atbildi parādā nepalika, norādot, ka “šādu projektu īstenojām jau 2019. gadā un transportlīdzekļa vadītājam līdz ar šī projekta atjaunošanu papildus pienākumi netiek noteikti.”

Tomēr lietotājs turpināja: “Kā tas ir - netiek noteikti papildus pienākumi? Viņi taču ir transportlīdzekļa vadītāji. Ja pie vadītājiem nevar nopirkt biļetes, tad loģiski, ka viņiem nav arī jāpārbauda biļetes (jo priekš tā jums ir štatā - biļešu kontrolieri) un vadītājam ir tikai jāvada transportlīdzeklis.”

Savukārt Anete prātoja: “Kas to izkontrolēs? Pieturā taču atveras visas durvis, jo cilvēki arī izkāpj!”

Mihails rakstīja: “Un kā vadītājs, kontrolējot biļetes, spēs izsekot līdzi, vai kāds neiekāpj iekšā aizmugurē? Vai vispirms izlaidīs visus, aiztaisīs ciet durvis un tikai tad sāks ielaist pasažierus iekšā?”

Kaspars prasīja, “kāpēc lai tas satrauktu parastus pasažierus? Ārzemes daudzviet pat visos busos šāda sistēma - pat pieprasītākajos maršrutos. Kas ļoti palēlina apmaiņu pieturās.”

Savukārt Kristaps norādīja, ka “Šis jauninājums noteikti atvieglo transporta lietošanu.. “


Sabiedriskais transports. Foto: Zane Bitere/LETA

Sabiedriskais transports. Foto: Zane Bitere/LETA

Šī raksta tēmas
Saturs turpināsies pēc reklāmas
Saturs turpināsies pēc reklāmas

Tev varētu patikt

Ielādējam...

Loading...
Loading...
Loading...
Loading...

Ielādējam...

Loading...
Loading...
Loading...
Loading...
Saturs turpināsies pēc reklāmas