Jūs lietojat novecojušu pārlūkprogrammu, lapas funkcionalitāte var nedarboties. Mēs iesakām atjaunot Jūsu pārluprogrammu.

Saturs turpināsies pēc reklāmas

Pētījumā atklāts, ka laimīgi jūtas vien 13% Latvijas iedzīvotāju

Foto: Pexels

Foto: Pexels

Multipakalpojumu uzņēmums "Tele2" sadarbībā ar starptautisko konsultāciju uzņēmumu "System1 Group" kopš 2020.gada mēra Latvijas sabiedrības noskaņojumu, izmantojot īpašo "FaceTrace" pētījuma metodi. Kā rāda šī gada maija dati, pārliecinoši lielākajai daļai iedzīvotāju jeb 75% trūkst emociju - cilvēki uz daudzām lietām skatās visai bezkaislīgi. Tāpat, salīdzinot ar gada sākumu, sabiedrībā nedaudz pieaugušas dusmas, tomēr nemainīgi augstā līmenī saglabājusies tā sabiedrības daļa, kas atzīst, ka viņi jūtas laimīgi - tādi kopumā ir ap 13% iedzīvotāju.

"Redzam, ka nemainīgi augstā līmenī cilvēkos saglabājusies laimes sajūta, kas apliecina, ka Latvijā ir zināma daļa sabiedrības, kas jūtas ļoti labi, neatkarīgi no dažādiem ārējiem apstākļiem un notikumiem. Vienlaikus teju tikpat liela daļa cilvēku pauduši emocijas, kas ir pretējas laimei un priekam," stāsta "Tele2" komercdirektors Raivo Rosts. "Pētījuma iepriekšējo datu analīze liecina, ka sabiedrības noskaņojumu un emociju intensitāti būtiski ietekmē tādi notikumi kā Krievijas pilna mēroga iebrukums Ukrainā un Covid-19 izraisītā pandēmija. Izteiktas emociju svārstības var novērot gadalaiku robežās, piemēram, vasaras mēnešos cilvēki jūtas laimīgāki. Kopumā dati rāda, ka Latvijas iedzīvotājiem emociju trūkst un emocionālo stāvokli varētu raksturot ar latviešiem labi zināmo, bet vienlaikus neko nepasakošo vārdu - "normāli"."

Kā norāda "Tele2", sabiedrības noskaņojuma indekss, izmantojot "FaceTrace" metodi, tiek mērīts punktu skalā no 0 līdz 3. Jo augstāks indekss, jo emociju intensitāte sabiedrībā ir augstāka. Salīdzinājumā ar šī gada sākumu, emociju intensitāte kopumā nedaudz ir samazinājusies, un to apliecina sabiedrības noskaņojuma indekss, kas samazinājies no 0,55 punktiem līdz 0,48 punktiem. Cilvēku emocijas nav tik spilgtas un intensīvas - varētu teikt, ka viņi ir kļuvuši vienaldzīgāki.

"FaceTrace" metode ir balstīta uz amerikāņu psihologa Pola Ekmana (Paul Ekman) atziņu, ka eksistē septiņas pastāvīgas un universālas cilvēku emociju izpausmes - nicinājums, riebums, dusmas, bailes, skumjas, laime un pārsteigums.

"System1 Group PLC" ir mārketinga un zīmolu konsultāciju uzņēmums ar patentētiem tirgus izpētes un reklāmas risinājumiem, kuru pamatā ir uzvedības zinātnes principi. "System1 Group PLC" galvenā mītne atrodas Apvienotajā Karalistē ar birojiem ASV, Šveicē, Vācijā, Nīderlandē, Francijā, Brazīlijā, Singapūrā, Austrālijā un Ķīnā.

Par "Tele2"

"Tele2" ir multipakalpojumu uzņēmums cilvēkiem, kas nodrošina ātrāko mobilo internetu Latvijā, augstākā līmeņa apkalpošanu un plašu pakalpojumu klāstu - mobilos sakarus, mājas internetu, viedierīces, televīziju un apdrošināšanas pakalpojumus. "Tele2" ir viens no mīlētākajiem zīmoliem Latvijā un privātpersonu izvēle numur viens mobilo sakaru tirgū. Pieslēgumu skaits "Tele2" tīklā ir vairāk nekā 1 miljons.

Informāciju sagatavoja Oskars Fīrmanis, "Tele2" sabiedrisko attiecību vadītājs Latvijā.

Foto: Pexels

Foto: Pexels

Šī raksta tēmas
Saturs turpināsies pēc reklāmas
Saturs turpināsies pēc reklāmas

Tev varētu patikt

Ielādējam...

Loading...
Loading...
Loading...
Loading...
Saturs turpināsies pēc reklāmas