Vēl visu šo nedēļu gardēžiem ir iespēja baudīt Restorānu nedēļas piedāvājumu, un, piemēram, Vidzemē apmeklētājus gaida arī “Michelin” Latvijas ceļvedī iekļautie restorāni. Citur pasaulē “Michelin” atzinība teju vai garantē apmeklētāju pieplūdumu ne vien mēnešiem, bet pat gadiem uz priekšu, bet kā ir Latvijā?
“Vasarā, kas bija, tādu tūristu pieplūdumu mēs “Akustikas” vēsturē nebijām piedzīvojuši," stāsta Valmierā esošā restorāna īpašnieks Uģis Bormanis.
"Ārzemniekiem jautāju, kā viņi uzzināja par mūsu restorānu? Viņi atbildēja, ka tas ir "Michelin" ceļvedis, tātad tas viennozīmīgi strādā," atzina Cēsu restorāna "Kest" šefpavārs un īpašnieks Māris Jansons.
Diemžēl tik laba situācija bijusi vien vasarā un tūristu sezonai beidzoties, atkal sākusies cīņa par katru klientu.
"Atvērt labu restorānu Rīgā nav māksla. Lai tu pie manis atbrauktu, man ir "jāuzmet kūlenis". Vēl jo vairāk, ja gribi, lai skandināvs sēstos lidmašīnā un brauktu pie tevis vienkārši paēst. "Michelin" zvaigznei vajadzētu garantēt to, ka tas ir to vērts.” atzina Jansons.
Taču liels pieprasījums diemžēl esot tikai vasaras periodā. Tāpat liela daļa viesmīlībā strādājošo profesionāļu pandēmijas laikā esot pārcēlušies uz dzīvi ārzemēs, bet vislielākās galvas sāpes restorānu pastāvēšanai sagādā lielie nodokļi.
Vairāk skaties sižetā.
Foto: "360 Ziņneši"