Jūs lietojat novecojušu pārlūkprogrammu, lapas funkcionalitāte var nedarboties. Mēs iesakām atjaunot Jūsu pārluprogrammu.

Saturs turpināsies pēc reklāmas

Rīga-Tartu vilciena maršruts tomēr netiks atklāts oktobrī

Igaunijas pasažieru pārvadātāja "Elron" vilcieni. Foto: Ivars Motivāns/LETA

Igaunijas pasažieru pārvadātāja "Elron" vilcieni. Foto: Ivars Motivāns/LETA

Aizkavējusies Igaunijas pasažieru pārvadātāja "Elron" plānotā Rīga-Tartu vilciena maršruta atklāšana, atzina "Elron" tehnoloģiju direktors un valdes loceklis Merts Ērenpreiss.

Sākotnēji "Elron" plānoja sākt pasažieru vilcienu satiksmi starp Rīgu un Tartu ne vēlāk kā šogad oktobrī, taču patlaban maršruta atklāšana ir aizkavējusies un tā noteikti nenotiks oktobrī.

Ērenpreiss norādīja, ka Rīga-Tartu līniju noteikti neatklās oktobrī, jo vilcienu sertifikācija aizņem ilgāku laiku, nekā tika plānots, kā arī Igaunijas valdība vēl nav pieņēmusi lēmumu par līnijas finansējumu nākamajam gadam.

""Elron" patlaban ir piešķirts finansējums tikai līnijas sagatavošanai 300 000 eiro apmērā. Ja valdība pieņems pozitīvu lēmumu par finansējumu, "Elron" varēs noteikt precīzāku grafiku vilcienu līnijas atklāšanai. Paralēli uzņēmums turpina sagatavošanās darbus līnijas atvēršanai," sacīja Ērenpreiss.

Viņš skaidroja, ka "Stadler Flirt" vilcienu, kuras izmanto Igaunijā, sertifikācijas process izmantošanai Latvijas dzelzceļā izrādījās sarežģītāks, nekā gaidīts.

Patlaban vilcienus testē Igaunijā ar Latvijas ekspertu līdzdalību. Savukārt nākamo nedēļu laikā "Elron" pārbaudīs vilcienu saderību ar jaunajiem Latvijas dzelzceļa sakaru tīkliem Valgā. "Elron" plāno veikt nepieciešamos testa braucienus pa Latvijas dzelzceļu septembrī vai oktobrī, kas ir nepieciešams sertifikācijai.

"Līdz šim mēs esam koncentrējušies uz prasību izpēti un nepieciešamās dokumentācijas sagatavošanu. Nākamajās nedēļās sāksies fiziskie testi. Lai gan "Elron" vilcienus sākotnēji ieveda Igaunijā caur Latviju aptuveni pirms desmit gadiem, tagad ir jāveic daļa no saderības testiem atkārtoti, kas ir daļa no sertifikācijas procesa," sacīja Ērenpreiss.

Viņš atzīmēja, ka sertifikācijas procesā iesaistītas vairākas iestādes, tostarp Latvijas dzelzceļa tehniskā inspekcija, Eiropas Savienības Dzelzceļa aģentūra, Igaunijas Patērētāju aizsardzības un tehniskās uzraudzības pārvalde, kā arī vairāki sertifikācijas uzņēmumi.

LETA jau vēstīja, ka sākotnēji bija plānots, ka pasažieru pārvadājumi starp Tartu un Rīgu ar vilcienu sāksies līdz šā gada oktobrim.

Paredzams, ka līnija Tartu-Rīga turpinās darboties arī pēc tam, kad tiks uzbūvēta Eiropas standarta sliežu platuma dzelzceļa līnija "Rail Baltica", kas savienos Tallinu, Rīgu un Kauņu.

Sarunas par visu trīs Baltijas valstu galvaspilsētu savienošanu ar pasažieru vilcienu maršrutiem aktualizējās 2021.gada septembrī, kad, atzīmējot Eiropas dzelzceļa gadu, no Tallinas caur Rīgu uz Viļņu devās Baltijas valstu ekspresis. Tajā satikās tā laika ministri, Baltijas valstu dzelzceļa nozares un Eiropas Komisijas pārstāvji, kā arī "Rail Baltica" ieviesēji.

Tāpat ziņots, ka 2023.gada decembra beigās Lietuvas valsts dzelzceļa grupas "Lietuvos geležinkeliai" pasažieru pārvadājumu meitasuzņēmums "LTG Link" sāka vilciena reisus starp Viļņu un Rīgu.

"Eesti Liinirongid" ir Igaunijas valstij piederoša kompānija, kas strādā ar zīmolu "Elron".

Igaunijas pasažieru pārvadātāja "Elron" vilcieni. Foto: Ivars Motivāns/LETA

Igaunijas pasažieru pārvadātāja "Elron" vilcieni. Foto: Ivars Motivāns/LETA

Saturs turpināsies pēc reklāmas
Saturs turpināsies pēc reklāmas

Tev varētu patikt

Ielādējam...

Loading...
Loading...
Loading...
Loading...
Saturs turpināsies pēc reklāmas