“Rimi” veikals un ekrānuzņēmums no “Rimi” internetveikala, kurā redzamas jaunās oglekļa emisiju norādes. Foto: LETA/@VPupkins84/X
Cilvēki sociālajos tīklos pamanījuši, ka “Rimi” internetveikalā, paralēli produkta cenai un svaram, tiek norādītas arī CO2 emisijas, raisot kaudzi jautājumu.
Mikroblogošanas vietnē “X” Kārlis, ievietojot ekrānuzņēmumu no “Rimi” internetveikala, raksta: “Izskatās, ka “Rimi” mūs gatavina jaunai fašistu diktatūrai! Cik parastam cilvēkam būs atļauts tērēt CO2 uz pārtiku?”
Neizpratni par šādu jaunu iedaļu izteikuši arī citi cilvēki.
Pats uzņēmums gan skaidro, ka Ikvienai precei “Rimi” veikalos ir arī vides izmaksas, jo ražošana rada oglekļa emisijas, kas veicina klimata pārmaiņas. Zināšanas par šo emisiju ietekmi var palīdzēt labāk izprast šos procesus un palīdzēt izdarīt apzinātākas izvēles, kas nāk par labu mūsu planētai, tā uzņēmums.
Pilotprojekta ietvaros uz doto brīdi ir iespējams noskaidrot CO₂ pēdas vērtību “Rimi” e-veikalā pieejamajiem piena un olu produktiem. Uzņēmums uzsver, ka šī informācija ir atspoguļota tikai informatīvos nolūkos un nekādā veidā neierobežo pircēju iespēju patstāvīgi izvēlēties produktus.
Uzņēmuma mājaslapā norādīts, ka “Rimi Baltic” kā daļa no “ICA Gruppen” pievienojas zinātnē balstītu mērķu iniciatīvai, lai līdz 2030. gadam samazinātu savu klientu ietekmi uz klimatu par 30% salīdzinājumā ar 2020. gadu.
Lai sasniegtu šo mērķi, “Rimi” sadarbojas ar Zviedrijas uzņēmumu “CarbonCloud”, kas pazīstams ar savu pieredzi CO₂ pēdas nospiedumu aprēķināšanā.
“Rimi” veikals un ekrānuzņēmums no “Rimi” internetveikala, kurā redzamas jaunās oglekļa emisiju norādes. Foto: LETA/@VPupkins84/X