Foto: Pixabay
Šoruden no Baltijas valstu iedzīvotājiem visaktīvāk ārpus valsts robežām plāno doties latvieši – 26%, ceļojumam atvēlot līdz 500 eiro, aģentūru LETA informēja risku apdrošinātāja "If P&C Insurance" ("If") Latvijas filiāles pārstāvji, atsaucoties uz veiktās aptaujas datiem.
Ja pagājušajā gada rudenī 31% Latvijas iedzīvotāju norādīja, ka atvaļinājumu pavadīs ārvalstīs, tad šogad rudens ceļojumu ieplānojuši par pieciem procentpunktiem mazāk jeb 26% iedzīvotāju.
Rudens sezonā arī šogad latvieši plāno aktīvāk ceļot ārpus valsts robežām nekā lietuvieši (20%) un igauņi (22%).
Vairāk nekā puse jeb 58% Latvijas iedzīvotāju, kuri plāno doties ceļojumā, norādīja, ka rudens atpūtu plāno pavadīt, apskatot jaunas pilsētas, 49% pavadīs laiku pludmalē, bet 36% vēlas baudīt dabu, piemēram, kāpjot kalnos vai dodoties kalnu pārgājienā. Savukārt 20% ceļotāju kā ārzemju brauciena galamērķi ir izvēlējušies ar kultūras baudīšanu saistītu notikumu, piemēram, izstādi vai koncertu.
Izvēloties ceļojuma galamērķi, iedzīvotājiem svarīgākais kritērijs ir biļešu iegādes cena (75%). Savukārt 52% iedzīvotāju ir būtiska droša uzturēšanās valstī, bet 44% ir svarīgs kopējais cenu līmenis valstī. Ceturtā populārākā atbilde ir ceļotāju pašu drošība (37%), izvēloties specifiskus galamērķus, bet piektā - medicīnas pakalpojumu pieejamība un kvalitāte (16%).
"Rudens un ziemas sezonā ir īpaši aktuāli atlīdzību pieteikumi, kas saistīti ar pēkšņu saslimšanu pirms ceļojuma un ceļojuma laikā. Tāpēc, ja ir iecerēts ceļot visai ģimenei, tostarp arī bērniem, aicinām savlaicīgi iegādāties piemērotāko ceļojuma apdrošināšanas polisi, īpaši pievēršot uzmanību medicīnas izmaksu limitam.
Vaicājot, kāds budžets (vienai personai) ir ieplānots rudens atpūtas braucienam, populārākā atbilde (19%) bija no 300 līdz 500 eiro, 18% norādīja, ka plāno tam tērēt 501–800 eiro, savukārt trešā populārākā atbilde (15%) bija 801–1000 eiro. Virs 1000 eiro ir gatavi tērēt 10% iedzīvotāju.
"If" veiktajā aptaujā Latvijā, Lietuvā un Igaunijā piedalījās nedaudz vairāk nekā 3000 respondentu.
Foto: Pixabay