Jūs lietojat novecojušu pārlūkprogrammu, lapas funkcionalitāte var nedarboties. Mēs iesakām atjaunot Jūsu pārluprogrammu.

Saturs turpināsies pēc reklāmas

Šveices baznīcā iespējams aprunāties ar mākslīgā intelekta radītu Jēzus avatāru

Ilustratīvs attēls. Foto: Pixabay

Ilustratīvs attēls. Foto: Pixabay

Svētā Pētera kapela Šveicē, Lucernā, kas ir vecākā baznīca pilsētā, divus mēnešus eksperimentālā kārtā uzstādījusi “Deus in Machina”. Šis mākslīgā intelekta darbinātais Jēzus avatārs var iesaistīties diskusijās par reliģiskām tēmām vairāk nekā 100 valodās. Tas bija apmācīts teoloģisko tekstu apguvē un reāllaikā sniedza atbildes apmeklētājiem.

Bazīcas personāls uzsver, ka instalācija nav paredzēta konfesijai, un ieteica apmeklētājiem sarunā ar mākslīgā intelekta Jēzu neatklāt personisku informāciju. Viņi arī brīdināja, ka mijiedarbība ar sistēmu ir atkarīga no apmeklētāju ieskatiem.

Vairāk nekā 1000 apmeklētāju, tostarp musulmaņi un tūristi no Ķīnas un Vjetnamas, sazinājās ar mākslīgo intelektuālo Jēzu. Divas trešdaļas no 230 apmeklētājiem šo pieredzi raksturoja kā pozitīvu, nosaucot to par “garīgu”. Tomēr daži apgalvoja, ka viņiem ir grūti kontaktēties ar mašīnu, bet citi kritizēja atbildes kā klišejiskas. Gan katoļu, gan protestantu baznīcas arī izteica kritiku par šo eksperimentu.

Lai mazinātu risku, ka mākslīgais intelekts Jēzus varētu sniegt “nepiemērotas” atbildes, atsaukties uz nelikumīgām darbībām vai nonākt pretrunā ar baznīcas oficiālajām mācībām, baznīca pirms uzstādīšanas veica provizoriskus testus ar 30 personām. Visu laiku bija klāt arī darbinieki, lai sniegtu atbalstu. Bažas par iespēju, ka mākslīgais intelekts Jēzus varētu sniegt “nepareizu” atbildi, bija galvenais iemesls, kāpēc instalācija palika eksperimentāla un netika ieviesta kā pastāvīga baznīcas sastāvdaļa.

Ilustratīvs attēls. Foto: Pixabay

Ilustratīvs attēls. Foto: Pixabay

Šī raksta tēmas
Saturs turpināsies pēc reklāmas
Saturs turpināsies pēc reklāmas

Tev varētu patikt

Ielādējam...

Loading...
Loading...
Loading...
Loading...
Saturs turpināsies pēc reklāmas