Mobilais telefons. Foto: aandreas/Freepik
Telefonkrāpnieki, izmantojot mākslīgā intelekta rīkus, sākuši zvanīt no nezināmiem numuriem, atdarinot zvana saņēmējam pazīstama cilvēka balsi un lūdzot steidzamu finansiālu palīdzību.
Šādi zvani tā saņēmējam rada maldīgu iespaidu, ka grūtībās ir nonācis tuvs cilvēks, kas nenoliedzami palielina iespēju kļūt par telefonkrāpnieka upuri.
"Bite Latvija" novēro tendenci, ka krāpnieki turpina nepacietīgi zvanīt un mēģina apkrāpt cilvēkus: jūlijā uzņēmuma ieviestais bezmaksas drošības risinājums ir bloķējis jau 20 000 krāpniecisku zvanu, kas ir divreiz vairāk nekā mēnesi iepriekš.
"Šajā nedēļas nogalē saņēmām pirmo zvanu no klienta par jaunu telefonkrāpniecības metodi, kas Latvijā līdz šim nebija novērota. Krāpnieks, izmantojot mākslīgo intelektu, zvanījis no nezināma numura un runājis zvana saņēmēja drauga balsī.
Mākslīgā intelekta kopētā drauga balss stāstīja, ka ir nokļuvusi nepatīkamā situācijā ar policiju
un steidzami nepieciešama liela naudas summa, lai situāciju atrisinātu.
Klients bija ļoti vērīgs un nekavējoties pārtrauca zvanu, lai atzvanītu draugam un noskaidrotu situāciju. Kā izrādījās, ar draugu viss bija kārtībā. Paldies klientam, ka par šo situāciju informēja gan mūs, gan atbildīgās iestādes, jo cīņā ar telefonkrāpniekiem, ņemot vērā viņu nemitīgi mainīgās un rafinētās metodes, ir svarīga visu pušu sadarbība," stāsta Reinis Pudāns, "Bite Latvija" iekšējās drošības procesu vadītājs.
Reaģējot uz pieaugošo telefonkrāpniecības gadījumu skaitu, "Bite Latvija" kopš maija beigām ir ieviesusi bezmaksas telefonkrāpšanas apkarošanas risinājumu, kas automātiski bloķē aizdomīgus zvanus "Bite Latvija" tīklā. Tendence liecina, ka krāpnieki turpina nepacietīgi zvanīt un mēģina apkrāpt cilvēkus - jūlijā drošības risinājums ir bloķējis jau 20 000 krāpniecisku zvanu, kas ir divreiz vairāk nekā mēnesi iepriekš.
Mobilais telefons. Foto: aandreas/Freepik