Elektroauto. Foto: Ieva Čīka/LETA
Kā zināms autobraucējiem, valsts piedāvā atbalstu elektriskās automašīnas iegādei, tomēr prasības, lai pie šī atbalsta tiktu, realitātē ir visai grūti izpildāmas vidējam Latvijas iedzīvotājam. Par šo problēmu ceļu satiksmes eksperts Pauls Timrots runāja arī “Delfi” podkāstā “Zinātne vai muļķības”.
Timrots norāda, ka elektroauto Latvijā vēl nav tik populārs, lai to novietotu starp primārajiem pārvietošanās transportiem: “Mums Latvijā tik un tā zirgu ir divreiz vairāk nekā automašīnu. Tur vēl ir, kur ņemties. Tas [elektroauto] nav gluži dominējošais transports. Mēs redzam, ka kaut kur Vecrīgā padaudz stāv – tie, kam rocība atļāvusi nopirkt un ir jēga viņiem. Par stāvvietu nav jāmaksā.”
“Es nevaru iedomāties, kāpēc kāds Latvijā citā pilsētā ārpus Rīgas baigi gribētu elektroauto. Viņam visas tās priekšrocības pazūd, autobusu joslu viņiem neviens nedos, stāvvietas tur kaut kādā Daugavpilī vai Liepājā nav tik aktuāls jautājums. Tas nozīmē, ka cilvēkam ārpus Rīgas, turīgam, daudz lielāka jēga pirkt kaut kādu plug-in hibrīdu nekā to elektroauto,” par šādu auto aktualitāti ārpus Rīgas skaidro Timrots.
Viņš turpina: “Tā veicināšana arī tāda, uz kā rēķina.
Mēs uz visu nodokļu maksātāju rēķina dažiem buržujiem iedodam mašīnu par 100 tūkstošiem maķenīt lētāk?
Tur arī nav skaidrs, vai vajag to baigi veicināt. Tas, kurš varētu tieši nopirkt to desmit gadus veco “Volkswagen Up!” vai to “i3” bembīti – tam neviens neko baigi nepalīdz, vai arī tur baigi daudz mute jādzesē, lai tos 2000 piemet klāt. Un tev jāatskaitās, un prasības nobraukumā ir tik drastiski lielas, ka tā mašīna to nevar izvilkt. Cilvēki atmet ar roku tām subsīdijām. Tur viss baigi mīcās vēl.”
Elektroauto. Foto: Ieva Čīka/LETA