Jūs lietojat novecojušu pārlūkprogrammu, lapas funkcionalitāte var nedarboties. Mēs iesakām atjaunot Jūsu pārluprogrammu.

Saturs turpināsies pēc reklāmas

Tirdzniecības centrs skaidro apsargu rīcību mirklī, kad cilvēki metās izzagt čipsu egli

Pūļa efekts – sociālantropoloģe komentē čipsu egles izdemolēšanu lielveikalā

Kauns un neizpratne par cilvēku rīcību - pārsvarā šādas reakcijas sociālajos medijos izpelnījies video, kur fiksēts, kā lielveikalā cilvēki izdemolē simbolisko ziemassvētku egli, vēstī 360 Ziņneši.

Tirgotāji ik gadu liek lietā izdomu, un tā ir tapušas egles gan no PET pudelēm, gan āboliem, konfektēm un citām precēm. Bet no čipsu pakām izveidotās egles mūžs iepirkšanās centrā izrādījies pavisam īss.

Veikala apmeklētāji visu pārējo acu priekšā to gluži vienkārši izzaguši.

Aculiecinieku video redzams, kā par spīti tam, ka lielveikalā izveidotajai čipsu eglei apkārt ir norobežojums, apmeklētāji kāpj tam pāri un bez atļaujas metas virsū eglītei un viens pēc otra sāk to iztukšot.

Raksturojot notiekošo, sociālo tīklu lietotāji iepirkšanas centra apmeklētāju rīcību vērtē kā nožēlojamu un neskopojas ar apzīmējumiem: kauns, dzīvnieki, idioti. Sociālantropologe Aivita Putniņa teic, ka apmeklētāji tā nerīkojās trūkuma vai izsalkuma vadīti.

Paaudzes nomanījušās taču attieksme saglabājusies. Ir sabiedrības daļa, kam savu vēlmju apmierināšana ir svarīgāka par citu vajadzībām un velmēm.

Iepirkšanās un izklaides centra “AKROPOLE Rīga" administrācija rakstiski komentē notikušo , akcentējot, ka līdz šim apmeklētāji pret šāda veida objektiem ir izturējušies atbildīgi un šī esot pirmā reize, kad apmeklētāji kāpuši pāri norobežojumam un sabojaja instalāciju: "Saistībā ar atsevišķu apmeklētāju rīcību, kā rezultātā tika bojāts “AKROPOLE Rīga” izvietotais reklāmas stends, plānojam konsultēties ar Valsts policiju, lai viņi varētu izvērtēt tālāko rīcību."

Sociālantropoloģe pārliecināta, nav būtiskas nozīmes, kurā Rīgas vai Latvijas reģionā egle ar čipsu pakām atrastos – tas bija zināms pūla efekts, kādam tas ienāca prātā, viņš to izdarīja, pārējiem tas bija pratā.

Veikala pārstāvji arī noliedza, ka notikušais būtu bijusi organizēta mārketinga akcija.

Tirdzniecības centra administrācija arī skaidro, ka pamanot notiekošo, apsardzes dienesta darbinieki vairākkārt aizrādījuši apmeklētājiem, ka čipsu pakas nav domātas ņemšanai, taču cilvēki šos aizrādījumus vienkārši ignorējuši. Un tā kā vandaļu vidū bijušas arī māmiņas ar maziem bērniem, fiziska spēka lietošanu apsargi neuzskatīja par pamatotu.

Foto: Ekrānšāviņš no "TikTok"

Foto: Ekrānšāviņš no "TikTok"

Šī raksta tēmas
Saturs turpināsies pēc reklāmas
Saturs turpināsies pēc reklāmas

Tev varētu patikt

Ielādējam...

Loading...
Loading...
Loading...
Loading...
Saturs turpināsies pēc reklāmas