Bērns. Mājasdarbi. Foto: Mitrey/Pixabay.com
Saistība starp mājasdarbiem veltīto laiku un bērnu akadēmiskajiem sasniegumiem jau sen ir bijis plaši apspriests jautājums. Par šo jautājumu sākumskolā ir veikts neliels skaits galvenokārt korelācijas pētījumu, taču to rezultāti ir bijuši dažādi. Uzmanību šim jautājumam pievērsis pusaudžu terapeits Nils Sakss Konstantinovs, kurš apgalvo, ka pētījumi liecina, ka mājasdarbi neuzlabo skolēnu sekmes.
“Sekmēm vai nu nav saistība ar mājasdarbiem vai pat augstāki sasniegumi ir mazāk mājasdarbu,” mikroblogošanas vietnē “Twitter” norāda Konstantinovs.
Tāpat viņš uzsver, ka “sekmes matemātikā vairāk nosaka sociālais stāvoklis un skolas programma”.
Pētījumā, ko terapeits pievienojis tvītam, apgalvots, ka izmantojot skolēnu fiksēto efektu pieeju, kas atspoguļo viena un tā paša skolēna mājasdarbu laika atšķirības dažādos mācību priekšmetos, pētnieki norāda, ka atrodami maz pierādījumu tam, ka sākumskolas skolēniem atvēlētais mājasdarbu laiks ir saistīts ar viņu akadēmiskajiem sasniegumiem. Tas attiecas uz lielu skaitu valstu, iztur dažādus noturības testus un neatšķiras atkarībā no dzimuma vai sociālekonomiskā statusa. Pētnieki interpretējuši šo secinājumu kā norādi uz to, ka sākumskolas skolēniem uzdoto mājasdarbu apjoms, iespējams, nav pietiekams, lai radītu pozitīvu saistību, un tas ir jāuzlabo, ja ir vēlme, lai šī laikietilpīgā darbība jebkad sniegtu labumu bērnu akadēmiskajiem sasniegumiem.
https://twitter.com/lasitajs_nr1/status/1638468855365357568
Tomēr viedokļi par šo jautājumu atšķiras citu tvitera lietotāju vidū.
https://twitter.com/kartenbeks/status/1638585062147891202
https://twitter.com/IevaSt/status/1638475339495030784
https://twitter.com/uldisn/status/1638487835610173443
https://twitter.com/maijaroze_/status/1638674578980347904
https://twitter.com/maijaroze_/status/1638669365666103296
https://twitter.com/sunflow11438922/status/1638508334251737089
Bērns. Mājasdarbi. Foto: Mitrey/Pixabay.com