Šopavasar, šķiet, daudzi darba devēji pārliecinājušies, ka darbs no mājām var būt tikpat produktīvs kā darbs birojā. Arī pēc ārkārtas situācijas beigām, iespējams, daudzās darbavietās darba organizēšanas nosacījumi varētu kļūt elastīgāki. Kas tad ir pats galvenais produktīvam un veiksmīgam darbam mājās?
Ērta un ergonomiska darba vieta un tās aprīkojums
Darbi, kuri tiek veikti birojā, lielākoties var tikt mierīgi veikti arī mājās, galvenais ir dators un interneta pieslēgums. Tomēr, atkarībā no darba pienākumiem, var būt nepieciešams arī papildus tehniskais aprīkojums: monitors, pele, printeris, austiņas utt. Tam visam vajadzētu būt teicamā kārtībā un regulāri aprūpētam, lai tehniskas ķibeles nekavētu darba pienākumu pildīšanu arī mājās. Vēl svarīgs ir pieejams attālinātais tehniskais atbalsts – jeb serviss, kas jebkurā laikā gatavs konsultēt, pieslēgties un palīdzēt atrisināt dažādas radušās tehniskās problēmas. Piemērots risinājums ir nomas dators jeb darba vieta kā pakalpojums.
Ne mazāk būtiska ir ergonomija – ja birojā par darbinieka veselību un drošību atbild darba devējs, tad mājās ir svarīgi strādāt tikpat drošos apstākļos. Lai cik ērti šķistu strādāt, laiski gulšņājot dīvānā, tomēr tie, kas jau kādu laiku darbojas attālināti, lieliski zina, cik ātri darbam nepiemērotas pozas ietekmē muguras un visa ķermeņa veselību.
Tiem, kuriem labāk patīk strādāt pa naktīm, ieteicams parūpēties par ekrāniem, lai tie nebūtu pārlieku spoži un nebojātu redzi. Arī austiņas var kaitēt veselībai – ir svarīgi izvēlēties gan tādas, kas izolē citas skaņas, gan arī nekaitē dzirdei.
Ātrs un uzticams mājas tīkls
Ja ikdienā tīkla savienojuma traucējumi kaitina vien mēreni, tad lēns internets, kas kavē darba pienākumu izpildi ir jau nopietns šķērslis produktīvam un patīkamam darba procesam. Tādēļ, uzsākot darbu attālināti, noteikti nepieciešams pārskatīt sava mājas tīkla, interneta pieslēguma un wi-fi iekārtu kvalitāti un atbilstību veicamajiem darbiem.
Piemērota programmatūra
Darbs attālināti ir specifisks ar to, ka visa komunikācija notiek tiešsaistē, nevis klātienē, savukārt dokumenti, kas birojā, iespējams, tiktu drukāti, strādājot attālināti, ir pieejami vien elektroniskā formātā. Sekmīgu komunikāciju un dokumentu apriti arī starp ģeogrāfiski izkliedētiem uzņēmuma darbiniekiem var nodrošināt, izmantojot tam paredzētos digitālos rīkus un programmatūru.
Microsoft 365 nodrošina ne tikai dokumentu pieejamību, bet arī citus dalītos resursus, videozvanus u.c. Microsoft Teams savukārt ir jaudīgs Microsoft 365 produktivitātes komplekta papildinājums, kuru var integrēt gan jau esošajā platformā, gan izmantot vienu pašu, lai:
- Ieplānotu un veiktu tiešsaistes sanāksmes un video zvanus
- Tērzētu ar savu komandu un klientiem
- Apkopotu komandas sarakstes, sanāksmes, failus un lietotnes vienuviet
- Izmantotu ikdienā lietojamo lietotņu tiešsaistes versijas, kā piemēram Word, Excel
- Koplietotu failus savā iekšējā tīklā / intranetā
Darbs mājās, pexels.com