You are using an old version of browser and some interface won't work. We recommend you to update your browser!

Saturs turpināsies pēc reklāmas

Strīds ar namu pārvaldnieku: kā labāk rīkoties?

Diemžēl dažādas konfliktsituācijas starp daudzdzīvokļu namu iedzīvotājiem un šo ēku apsaimniekotājiem jeb pārvaldniekiem nav retums. Kādi mēdz būt konfliktu scenāriji, kā attiecīgajās situācijās rīkoties, ja esat dzīvokļa īpašnieks, un kur meklējama profesionāla juridiskā palīdzība – to lūkosim noskaidrot raksta turpinājumā!

Četras klasiskas situācijas, kas izraisa domstarpības ar namu apsaimniekotājiem

Ja apkopotu visus namu pārvaldnieku un māju iedzīvotāju konfliktu scenārijus, kādi redzēti TV, dzirdēti radio, lasīti internetā vai presē un klejo no mutes mutē, varētu sarakstīt ja ne grāmatu, tad rakstu sēriju – gan. Tāpēc šoreiz kodolīgi apskatīsim dažus no izplatītākajiem iemesliem, kādēļ šādas nesaskaņas rodas.

1. situācija: apsaimniekošanas maksas celšana

Ar preču un pakalpojumu sadārdzināšanos nākas sastapties teju ik uz soļa, un izņēmums nav arī mājokļa apsaimniekošana. Sākotnēja neizpratne vai pat sašutums par dārgākiem rēķiniem ir dabīga reakcija, taču jāsaprot, ka inflācija un dažādu resursu (elektroenerģija, kokmateriāli, gāze, u. c.) sadārdzināšanās ietekmē arī apsaimniekotāju piedāvāto pakalpojumu izmaksas. Reizēm gan iespējams dzirdēt par neadekvātu sadārdzinājumu, tāmei kļūstot pat vairākas reizes lielākai.

Ja apsaimniekošanas maksa kļuvusi lielāka, taču nezināt, kāpēc, pirmais solis noteikti ir sazināšanās ar pašu namu pārvaldnieku. Gadījumā, ja arī pēc detalizēta skaidrojuma šķiet, ka cena ir paaugstināta nesamērīgi, taču apsaimniekotājs tam iebilst, noderēt var juridiskās konsultācijas.

2. situācija: radušies komunālo pakalpojumu parādi

Kad rēķini kļuvuši nepanesami lieli, cilvēki tos nespēj apmaksāt, tādējādi rodoties parādam. Tāpēc ļoti būtisks ir līgums ar namu pārvaldnieku, kurā jābūt atrunātam, kādas sankcijas šādos gadījumos tiek piemērotas. Daļa godprātīgāko apsaimniekotāju gan mēdz būt saprotoši un izrāda pretimnākšanu, piedāvājot, piemēram, rēķinus par apkuri apmaksāt arī pēc apkures sezonas beigām, nepiemērojot soda procentus. Tāpēc jau atkal ir būtiski laicīgi sazināties ar pārvaldnieku, lai vienotos par abpusēji pieņemamu risinājumu, ja tas iespējams.

3. situācija: neizprotami remontdarbi un citi pakalpojumi

Visai bieži iespējams dzirdēt par situācijām, kad apsaimniekotājs pēkšņi novērsis kādu it kā neatliekamu defektu, pēc tam, protams, piestādot ievērojamu rēķinu. Vai arī, piemēram, piemājas zālienu pļaujot vēl novembrī, kad zāle jau pārstājusi augt. Bez kvalitatīvas juridiskās konsultācijas šādos gadījumos panākt taisnību mēdz būt visai sarežģīti.

4. situācija: izdevumi par pakalpojumiem, kas realitātē netiek veikti

Reizēm, gluži otrādi 3. situācijas piemēriem, dažādi darbi it kā tiek veikti, taču nav pamanāms reāls rezultāts. Itin ierastas ir iedzīvotāju sūdzības par netīrām kāpņutelpām, nesakoptiem pagalmiem, no jumta krītoša sniega un ledus (kas turklāt var sabojāt auto, kā arī radīt smagas traumas vai pat nāvi). Ja dzīvokļu īpašniekiem rodas aizdomas par negodprātīgu rīcību, lieti noderēs juridiskā palīdzība, lai saprastu, kādi ir veicamie soļi līdzekļu atgūšanā.

SIA “Atlase” – pareizā izvēle, ja nepieciešamas profesionālas juridiskās konsultācijas

Ja arī jums radušās domstarpības ar namu pārvaldnieku un vēlaties saņemt efektīvu palīdzību, izvēlieties SIA “Atlase” sniegtās iespējas! Uzņēmuma piedāvājumā ir ne tikai juridiskās konsultācijas, kuras iespējams saņemt attālināti, bet arī cita veida juridiskā palīdzība, tostarp pretenziju, iesniegumu, sūdzību, prasību pieteikumu un līgumu sagatavošana un klientu interešu pārstāvēšana tiesā. Sazinieties ar SIA “Atlase” jums ērtākajā veidā, zvanot uz telefona numuru 29488401, rakstot uz e-pasta adresi kiril@atlase.eu, vai arī aizpildot pieteikuma formu uzņēmuma mājaslapā!

Foto: Pexels, Pixabay

Saturs turpināsies pēc reklāmas
Saturs turpināsies pēc reklāmas

Similar news

Loading...

Loading...
Loading...
Loading...
Loading...
Saturs turpināsies pēc reklāmas