Вы используете старую версию браузера, некоторые интерфейсы могут работать. Мы рекомендуем вам обновить ваш браузер!

Saturs turpināsies pēc reklāmas

Nesaņemot informāciju par nelielu sodu, uzņēmējam bloķē visus bankas kontus

Bankas kartes un dators. Foto: freepik

Bankas kartes un dators. Foto: freepik

Uzņēmējam Jānim Ošlejam uz vienu dienu tikuši bloķēti visi bankas konti, jo Jūrmalas pašvaldība viņu par uzliktu 50 eiro sodu informējusi tikai e-adresē, no tās nav saņemts atgādinājums uz ikdienā lietotu e-pastu, līdz pie darba ķērusies tiesu izpildītāja, panākot bankas kontu bloķēšanu, mikroblogošanas vietnē "x" vēsta uzņēmējs.

Uzņēmējs par bankas kontu bloķēšanu uzzinājis brīdī, kad mēģinājis norēķināties par pusdienām. Sākotnēji Ošlejs nav sapratis, kā izveidojusies šāda situācija, vēlāk noskaidrojot, ka situācija eskalējusi no viņam uzlikta 50 eiro soda par iebraukšanu Jūrmalā bez caurlaides iegādes. Uzņēmējs atzīst, ka pārkāpumu pieļāvis, taču uzskata, ka visas iesaistītās puses būtu varējušas rīkoties daudz cilvēcīgāk.

Kā raksta Ošlejs, par neapmaksātu iebraukšanas reizi Jūrmalas pašvaldība viņam uzlikusi 50 eiro sodu, par ko viņš informēts tikai uz "Latvija.lv" e-adresi nosūtītā paziņojumā. Oficiālā e-pasta brīdināšanas sistēma nav darbojusies, līdz ar to šis paziņojums palicis neizlasīts. Tikmēr Jūrmalas dome soda piedziņu nodevusi tiesu izpildītājai Mārai Kučinskai, kas arī saziņai izmantojusi tikai oficiālo e-adresi un 50 eiro sodanaudas un 57 eiro par savu darbu piedziņai vērsusies bankās, panākot kontu bloķēšanu līdz inkaso izpildei. Bankām bijis "nepieciešams mirklis", lai pilnībā bloķētu kontus, un vesela diena, lai atvilktu 107 eiro un atbloķētu kartes.

"Man paziņot par to, ka konti bloķēti un kartes nedarbojas, nevienam pat neienāca prātā. (...) Mans secinājums: sistēma izveidota cilvēku čakarēšanai un visai ķēdei - no Jūrmalas līdz tiesu izpildītājiem, bankām un oficiālā e-pasta uzturētājiem - viss vienalga," sistēmu kritizē uzņēmējs.

"Jautājums Jūrmalai: kāpēc nevarējāt atsūtīt jauku atgādinājumu pa pastu, vai nosūtīt maksājuma pieprasījumu uz CSDD, nomaksai ar auto gada nodokli? (...) Jautājums Jūrmalas pilsētai: kā tiesu izpildītājs tika pie tik izdevīga darījuma: 57 eiro ne par ko? Kāpēc jūs dāvināt tik izdevīgus darījumus? Kurš pie tādiem var tikt? Jautājums tiesu izpildītājai Kučinskai: kādas tiesības tiesu izpildītājam ir bloķēt visus kontus ar nulle piekļuvi par tik sīku sodu? (...) Jūrmalas pašvaldībai, tiesu izpildītājiem un bankām ļoti nejauka attieksme, valsts oficiālais e-pasts, protams, ir kronis visam," situāciju vērtē Ošlejs.

Kā ziņots, Valsts digitālās attīstības aģentūrā (VDAA) ir sākta dienesta pārbaude un tiks veikts drošības un procesu pārvaldības audits saistībā ar e-pastu apstiprināšanu portālā "Latvija.lv", trešdien preses konferencē žurnālistus informēja VDAA direktors Jorens Liopa.

Uz jautājumu, vai VDAA ir gatava segt iedzīvotājiem nodarītos materiālos zaudējumus, kas viņiem radušies, laikus nesaņemot informāciju no valsts iestādēm, Liopa skaidroja, ka patlaban VDAA tiekas ar iesaistīto valsts pārvaldes iestāžu amatpersonām un vērtē juridiskos aspektus, kā arī analizēs iemeslus, kāpēc iedzīvotāji ir nokavējuši termiņus maksājumiem un soda naudām.

"Svarīgi ir saprast, kādēļ ir nokavēts termiņš. Vai tas noticis tādēļ, ka ir bijušas tehniskas problēmas, vai dēļ komunikācijas problēmām, tad arī varēsim atbildēt par kompensācijām," atteica Liopa.

VDAA vadītājs klāstīja, ka tagad paziņojumi iedzīvotājiem tiks sūtīti nelielākos apjomos, lai nepārslogotu sistēmu, lai e-adreses apstiprināšana būtu veiksmīga.


Bankas kartes un dators. Foto: freepik

Bankas kartes un dators. Foto: freepik

Šī raksta tēmas
Saturs turpināsies pēc reklāmas
Saturs turpināsies pēc reklāmas

Похожие новости

Загружаем...

Loading...
Loading...
Loading...
Loading...
Saturs turpināsies pēc reklāmas