Jūs lietojat novecojušu pārlūkprogrammu, lapas funkcionalitāte var nedarboties. Mēs iesakām atjaunot Jūsu pārluprogrammu.

Saturs turpināsies pēc reklāmas

Patērētāju tiesību un aizsardzības centrs "Melnās piektdienas" akciju laikā monitorēs pārdevējus

"Melnajā piektdienā" daļu interneta veikalu uzraudzīs mākslīgais intelekts

Patērētāju tiesību un aizsardzības centrs (PTAC) "Melnās piektdienas" akciju laikā monitorēs komersantus, lai identificētu negodīgas komercprakses gadījumus, pirmdien preses konferencē pavēstīja PTAC direktore Zaiga Liepiņa.

Tostarp viņa uzsvēra, ka komersantiem akcijas cena ir jānorāda, balstoties uz zemāko cenu, kāda precei bijusi pēdējo 30 dienu laikā, un mākslīga cenas paaugstināšana īsi pirms akcijas tiek uzskatīta par negodīgu komercpraksi.

Liepiņa arī piebilda, ka Eiropas Savienības (ES) valstu iestādes monitoringa laikā iepriekš pārbaudīja atlaižu patiesumu 516 internetvietnēs kopumā 28 000 preču un 72% gadījumu konstatēja noteikumu pārkāpumus un patērētāju maldināšanu.

PTAC pērn pilotprojekta laikā monitoreja četrus populārākos internetveikalus.

Pērn komersanti, kurus pieķēra negodīgā komercpraksē tika brīdināti, atzīmēja Liepiņa, papildinot, ka šogad PTAC plāno piemērot sodus, ja konstatēs negodīgas komercprakses gadījumus.

Šogad PTAC īstenos desmit internetveikalu "Melnās piektdienas" mārketinga kampaņu monitoringu un pārbaužu monitoringa rezultāti tiks apkopoti pēc akciju perioda. PTAC vērtēs reklamētās un patērētājiem piedāvātās atlaides un to vai tās ir bijušas maldinošas. PTAC komersantus monitorē, izmantojot ES izstrādātu mākslīgā intelekta rīku, informēja PTAC.

Jau ziņots, ka PTAC rīko kampaņu "Netici brīnumiem internet@!", lai informētu un izglītotu iedzīvotājus par drošu iepirkšanos internetā. Kampaņas laikā līdz 22. decembrim tiks izvietotas vides reklāmas, digitālie materiāli sociālajos tīklos, publicēti podkāsti un citi materiāli dažādos informācijas kanālos, kas aicinās patērētājus būt vērīgiem ar iepirkumiem tiešsaistes veikalos.

Kampaņā akcentēs biežāk pieļautās kļūdas un sniegs padomus, lai veicinātu drošu iepirkšanās pieredzi.

Patērētāju tiesību aizsardzības centrs PTAC uzsācis kampaņu "Netici brīnumiem internetā", lai informētu un izglītotu patērētājus, kā arī komersantus par drošu iepirkšanos tiešsaistē gan "Melnās piektdienas", gan Ziemassvētku laikā.

Kampaņas "Netici brīnumiem internetā!" atklāšanas preses konference, kurā aktualizē drošu iepirkšanos internetā un informē par iepriekšējo gadu novērojumiem un uzraudzības rezultātiem "Melnās piektdienas" iepirkšanās laikā. Foto: Ieva Leiniša/LETA

Saturs turpināsies pēc reklāmas
Saturs turpināsies pēc reklāmas

Tev varētu patikt

Ielādējam...

Loading...
Loading...
Loading...
Loading...

Ielādējam...

Loading...
Loading...
Loading...
Loading...

Ielādējam...

Loading...
Loading...
Loading...
Loading...
Saturs turpināsies pēc reklāmas